sobota, 30 stycznia 2010

Konkurs na projekt zabawki architektonicznej



Pracownia k. oraz Stowarzyszenie Akademia Łucznica organizują konkurs na projekt zabawki architektonicznej. Prace można zgłaszać do 26 marca 2010.

Nagrody:
główna 2 000 PLN oraz zaproszenie do udziału w warsztatach zabawkarskich o wartości 500 PLN;nagroda za drugie miejsce: 1 000 PLN oraz zaproszenie do udziału w warsztatach zabawkarskich o wartości 500 PLN;
nagroda za trzecie miejsce: 500 PLN oraz zaproszenie do udziału w warsztatach zabawkarskich o wartości 500 PLN oraz dwa wyróżnienia: zaproszenie do udziału w warsztatach zabawkarskich o wartości 500 PLN



Poniżej zamieszczam cytat ze strony organizatora opisujący konkurs:
Pracownia k. i Stowarzyszenie Akademia Łucznica mają przyjemność zaprosić do udziału w konkursie na projekt zabawki architektonicznej.
Zabawa w życiu dziecka jest nie tylko sposobem na miłe spędzanie czasu, ale ważnym elementem jego rozwoju. Podobnie zabawka - powinna pełnić funkcje edukacyjne, przybliżać dziecku otaczający świat, tłumaczyć trudne pojęcia, rozwijać jego umiejętności manualne, wyobraźnię przestrzenną, kreatywność, tak przydatną w dorosłym życiu, rozwijać zmysł estetyczny. Zabawka architektoniczna to nie tylko klocki i zestawy konstrukcyjne. Jest to zabawka, która wprowadza dziecko w świat zbudowany, rozbudza w nim zainteresowanie otaczającą przestrzenią, zwraca uwagę na różnorodność architektury tradycyjnej w różnych częściach Polski i świata, tłumaczy podstawowe zjawiska związane z konstrukcją budynku, pozwala poznać dziedzictwo kulturowe i historię regionu. Mamy nadzieję, że nadesłane prace pokażą jak szeroki i ciekawy może to być temat. Jesteśmy przekonani, że udział w konkursie oraz warsztatach zabawkarskich, będących jedną z nagród w konkursie, będzie dla projektantów okazją do zdobycia nowego doświadczenia, wypróbowania swoich pomysłów i spotkania z innymi, twórczymi osobami.


więcej informacji znajdziecie na >stronie organizatora<

poniedziałek, 25 stycznia 2010

Design w przestrzeni publicznej

Przypominamy, że od 5 do 23 lutego w Rondzie Sztuki w Galerii +, rozpoczyna się wystawa Design w przestrzeni publicznej.

Cytując za strona www.rondosztuki.pl:
Nie dla niepełnosprawnych, nie dla osób starszych, nie dla rodziców z wózkami dziecięcymi, nie dla kobiet w ciąży i nie dla rowerzystów. O takim projektowaniu chcemy opowiedzieć. O dizajnie, który myśli o wszystkich, bez dzielenia na różne kategorie czy grupy.
Design for All, czyli Projektowanie dla Wszystkich, promuje podejście bardziej kompleksowe. Jest to takie projektowanie przedmiotów, informacji i usług, które możliwie jak największej ilości osób może zapewnić komfort użytkowania. Zdając sobie jednak sprawę, że nie zawsze jest to możliwe, Design for All dodatkowo propaguje projektowanie przedmiotów, usług i informacji tak, by nie przyczyniały się one do tworzenia barier. Ważne jest także, by gwarantowały elastyczność pozwalającą na dostosowywanie przedmiotu do indywidualnych potrzeb. Sednem Projektowania dla Wszystkich jest metodologia, która od najwcześniejszych etapów włącza użytkowników w proces projektowy, a dodatkowo zwraca uwagę na dostępność ekonomiczną i zgodność z zasadą zrównoważonego rozwoju. To, jak pokazujemy- idea mniej utopijna, niż mogłoby się wydawać!

Wstęp wolny


Zachęcamy!

piątek, 8 stycznia 2010



Zapraszamy serdecznie na wystawę prac Karola Śliwki.
Uroczyste otwarcie w obecności autora 11.01.2010 (poniedziałek) o
godz. 14.00 w holu budynku przy ul. Koszarowej.


Karol Śliwka zalicza się do grona najwybitniejszych polskich twórców w dziedzinie grafiki użytkowej. Choć ma 76 lat, wciąż jest aktywną artysta. Dorobek twórczy artysty jest ogromny. Tworzył znane z dnia codziennego loga PKO, Biblioteki Narodowej, Instytutu Matki i Dziecka, Wydawnictwa Szkolnego i Pedagogicznego, Fabryki Kosmetyków „Uroda”, Radoskóru, Bakomy, Domów Towarowych „Smyk”. Wymieniać można by długo... O ile same projekty są powszechnie rozpoznawalne, to ich autor pozostaje prawie nieznany. Znak graficzny stał się jego znakiem rozpoznawczym. Mimo dokonującej się w ciągu lat ewolucji, projekty Karola Śliwki łączy prostota, funkcjonalność, czytelność, uniwersalna wymowa, świetna kompozycja i staranny rysunek. Wszystkie znaki stworzone przez artystę zostały wykonane odręcznie. „W swojej pracy nigdy nie używałem komputera. Wszystko robione było ręcznie, w co dzisiaj nie mogą uwierzyć młodzi adepci tej sztuki. Sam jestem wrogiem komputerów. Dziś już nie ma prawdziwego warsztatu graficznego, a loga są przypadkowe. Znak ma swoje prawa i powinien być jak wiersz, który ma kilka słów a zawiera wiele treści. Tego nie mogę, niestety, powiedzieć o współczesnych znakach ― podkreśla Śliwka.”