poniedziałek, 26 kwietnia 2010

KONKURS ESPIRO. Design od Kołyski 2010.




zasięg: ogólnopolski
Data składania prac: 2010-06-15
dla: wszystkich
Opis: To nie tylko prawdziwa szansa dla młodych projektantów, ale także inicjatywa podkreślająca istotę propagowania dobrego designu od najmłodszych lat.

Istotą konkursu ESPIRO. Design od Kołyski 2010 jest przede wszystkim stworzenie młodym projektantom niepowtarzalnej szansy na zaistnienie w świecie designu i sztuki użytkowej. Konkurs skupia się na świecie dziecka i przedmiotach codziennego użytku dla młodych rodziców, a tematyka odzwierciedla potrzebę kreowania przestrzeni dziecka już od najmłodszych lat.

Organizatorem konkursu jest Baby Design Group, właściciel marki Espiro, czołowy producent i dystrybutor artykułów dla dzieci i niemowląt. Konkurs rozpocznie się w kwietniu, a prace będzie można nadsyłać do 15 czerwca 2010. Jury, w skład którego weszli między innymi redaktorzy naczelni magazynów designerskich, dziennikarze, a także wykładowca uczelni artystycznej, ogłosi wyniki już 30 czerwca.

Konkurs ESPIRO. Design od Kołyski 2010 składa się z dwóch części. Uczestnicy mogą zaproponować nowy wzór i kolorystykę istniejącego wózka dziecięcego, bądź przedstawić innowacyjny, funkcjonalny projekt krzesełka do karmienia dla dzieci. Dla zwycięzców w danej kategorii przewidziano atrakcyjne nagrody: nowoczesny komputer MacBook za projekt krzesełka i wysokiej klasy, profesjonalny aparat fotograficzny za re-styling wózka. To jednak nie koniec; organizatorzy będą starali się stworzyć możliwość wdrożenia zwycięskich projektów do produkcji.

Więcej informacji, regulamin konkursowy oraz zasady uczestnictwa, znaleźć można na oficjalnej stronie konkursu www.espiro.eu/konkurs. Pełna treść regulaminu dostępna jest także do wglądu w siedzibie Organizatora i Realizatora konkursu.

Partnerem konkursu są: Polsat Cafe, Dobre Wnętrze, M jak Mama, Office Designer, Vox Design, konkursykreatywne.pl, meble.pl.

niedziela, 18 kwietnia 2010



Instytut Adama Mickiewicza ogłasza konkurs na opracowanie projektu koncepcyjnego gadżetu promującego kulturę Polską, a przeznaczonego dla najmłodszego odbiorcy.
W konkursie mogą wziąć udział studenci, absolwenci wydziałów projektowania, architektury, lub kierunków artystycznych szkół wyższych z kraju i zagranicy.

Zadanie konkursowe polega na stworzeniu gadżetu promującego Polskę jako kraj nowoczesny i otwarty. Projekt powinien być oryginalny, intrygujący, wywoływać pozytywne skojarzenia z kulturą polską, a przede wszystkim powinien być bezpieczny dla użytkowników.
Autor/zespół autorów zwycięskiej propozycji, zostanie zaproszony do pracy nad realizacją projektu. Wyróżnione w konkursie prace trafią do produkcji.

Organizator konkursu, Instytut Adama Mickiewicza jest instytucją powołaną do promocji kultury polskiej na świecie – projekt zgłoszony do konkursu powinien wspierać organizatora w tej misji. www.iam.pl

W ubiegłorocznej edycji konkursu na gadżet promujący kulturę polską zgłoszono ponad 150 prac. Nagrodzone zostały projekty wskazujące na barwny, nowoczesny charakter Polski – kraju o bogatej kulturze, także osobistej, m.in. spinki do mankietów z charakterystycznymi dla języka polskiego literami Ą i Ę oraz kolorowe karabińczyki. Oba nagrodzone w 2009 r. projekty trafiły do produkcji.

Termin zgłaszania prac mija 21 maja 2010.
Prace zostaną ocenione przez Jury w składzie: Monika Brzywczy – redaktor prowadząca kwartalnika „GAGA magazyn o pięknym dzieciństwie”; Czesława Frejlich – redaktor naczelna kwartalnika „2+3 D”; Ewa Gołębiowska – dyrektor Zamku Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie; Magdalena Mich – rzecznik prasowy Instytutu Adama Mickiewicza; Grzegorz Niwiński – projektant wzornictwa przemysłowego, Towarzystwo Projektowe; Jerzy Porębski – dziekan Wydziału Wzornictwa Przemysłowego, ASP w Warszawie; Paweł Potoroczyn – dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza; Bogna Świątkowska – prezes Fundacji Bęc Zmiana;

Jury przyzna ufundowane przez Instytut Adama Mickiewicza nagrody: I miejsce: 12 000 PLN, II miejsce: 8 000 PLN, III miejsce: 4 000 PLN.


Rozstrzygnięcie konkursu i ogłoszenie wyników nastąpi 27 maja 2010 roku.

Marka BOMBAY SAPPHIRE wkroczyła w świat designu w roku 1990, kiedy to międzynarodowej sławy projektanci jako pierwsi stworzyli swoje wersje kieliszka koktajlowego. Powodzenie i zainteresowanie jakie wzbudził ten projekt zapoczątkował powstanie Konkursu dla projektantów szkla artystycznego BOMBAY SAPPHIRE. Corocznie, tysiące młodych designerów z calego świata bierze udział w konkursie projektując kieliszek koktajlowy zainspirowany przez gin BOMBAY SAPPHIRE.
Fundacja BOMBAY SAPPHIRE oferuje szansę zaprezentowania twoich designerskich możliwości w tegorocznym konkursie dla początkujących projektantów szkła artystycznego z Polski. Konkurs będzie rozstrzygany przez panel jurorów, wśród których są m.in. projektanci, technolodzy szkła, dziennikarze. Zgłoszenia można przesyłać od 15.03.2010 do 15.05.2010.
Fundacja BOMBAY SAPPHIRE oferuje szansę zaprezentowania twoich designerskich możliwości w tegorocznym konkursie dla początkujących projektantów szkła artystycznego z Polski. Konkurs będzie rozstrzygany przez panel jurorów, wśród których są m.in. projektanci, technolodzy szkła, dziennikarze. Zgłoszenia można przesyłać od 15.03.2010 do 15.05.2010.

ZAPRASZAMY!


czwartek, 8 kwietnia 2010

Sztuka Natura Sopot - konkurs na logo

Kolejny konkurs!

Zacznę słowami organizatora:
Witam,

W imieniu Gminy Miasta Sopotu pragnę zaprosić studentów wszystkich ASP w Polsce wszystkich kierunków do udziału w konkursie na projekt logotypu zielonych przestrzeni Sopotu. Gmina Miasta Sopotu organizuje ten konkurs w ramach projektu unijnego UrbSpace.

Zależy nam na jak najwyższym poziomie prac, gdyż logotyp ten zostanie wykorzystany do oznaczenia zarówno pomników przyrody, miejsc atrakcyjnych turystycznie, jak i plenerowych wydarzeń kulturalnych. Mamy nadzieję, że konkurs ten spotka się z zainteresowaniem ze strony studentów.
(...)

Wszelkie zapytania dotyczące konkursu prosimy kierować do:


Plastyk Miejski
Urząd Miasta Sopotu
Ul. Kościuszki 25/27
81-704 Sopot
Tel.: 58- 52-13-785

Pozdrawiam,
Klaudyna Karczewska-Szymkowiak

(...)


A to te fragmenty regulaminu, które mogą zachęcić do działania:
Organizator konkursu: Gmina Miasta Sopotu w ramach projektu unijnego UrbSpace.
Przedmiot konkursu:Projekt logotypu zielonych przestrzeni Sopotu „Sztuka Natura Sopot”, zwany dalej logotypem.
Warunki uczestnictwa:
Konkurs skierowany jest do studentów Akademii Sztuk Pięknych w Polsce, wszystkich kierunków.
Udział w konkursie jest bezpłatny i dobrowolny.
Do konkursu każdy z uczestników może zgłosić maksymalnie trzy projekty.
Nagroda:Za nagrodzony logotyp zostanie przyznana kwota odpowiadająca wartości 1000 € brutto wg przelicznika z dnia ogłoszenia wyników konkursu.


Jak zawsze zachęcamy!
Chwila na relaks ;)
Samorząd Studencki Uniwersytetu Śląskiego wyszedł z fajną inicjatywą stworzenie Studenckiego Klubu Filmowego. Dość dawno, ale prawdopodobnie do większości z nas informacja wczesniej nie dotarła.
Co miesiąc odbywają się pokazy filmów poprzedzone wykładem specjalisty w dziedzinie powiązanej z temaem filmu. Po filmie ma miejsce dyskusja.
Są to filmy naprawdę warte zobaczenia, nieprzypadkowo wybrane i takie, których już raczej nie będziemy mieć okazji zobaczyć w kinach, także polecam:)
Najbliższe spotkanie:

13 kwietnia 2010 r. odbędzie się kolejne spotkanie z cyklu Studencki Klub Filmowy w Kinie Helios w Katowicach (ul. Uniwersytecka 13). Będzie ono poświęcone filmowi "Bez mojej zgody" (dramat, reż. Nick Cassavetes, 106 min.). Prelekcję "Być albo być - o dylematach chorego Hamleta" na temat aspektów transplantologii oraz in-vitro poprowadzi lekarz medycyny i psycholog Ewa Wojtyna (Uniwersytet Śląski).


Film "Bez mojej zgody" przedstawia historię Anny Fitzgerald. Została poczęta, aby mogła stać się dawcą dla swej chorej na białaczkę siostry, jednak ostatecznie domaga się prawa do dysponowania własnym ciałem. Kwestie prawne i etyczne łączą się w tym filmie z medycznymi i psychologicznymi aspektami transplantologii oraz in-vitro.


Projekcja kwietniowa jest częścią Festiwalu Nauki UŚ. Z programem Festiwalu można zapoznać się na stronie http://www.festiwalnauki.us.edu.pl

Bilety w cenie 10 zł - nie tylko dla studentów - będzie można nabyć od 9 kwietnia w kasach kina Helios Katowice. Organizatorem cyklu spotkań "Studencki Klub Filmowy" jest Samorząd Studencki Uniwersytetu Śląskiego. Są one organizowane od 2007 roku.

wtorek, 6 kwietnia 2010

Projekt ARTING 2010



Zachęcamy do udziału w VI Konkursie Wzornictwa Przemysłowego Projekt ARTING 2010 „Produkt – wizytówka” organizowanym pod patronatem prezydenta Bielska-Białej Jacka Krywulta.


Takimi słowami zachęca nas kurator tegorocznej edycji, pani Lucyna Wylon:

15 marca rusza oficjalnie szósta już edycja Konkursu Wzornictwa Przemysłowego „Projekt ARTING”, pod hasłem „Produkt wizytówka”. Konkursowi patronuje prezydent Bielska-Białej. Projekty można nadsyłać do 15 maja br. Ogłoszenie wyników i otwarcie wystawy pokonkursowej planowane jest na 3 września br. w Galerii Bielskiej BWA.

Celem „Projektu ARTING 2010” jest realizacja nowatorskich projektów z zakresu wzornictwa przemysłowego oraz modernizacja istniejącego produktu, przy wykorzystaniu regionalnych technik, motywów, wypracowanych przez wieki umiejętności rzemieślniczych, dobrze umiejscowionych w całej kulturze i historii regionu, umiejętnie czerpiących z dziedzictwa i bogactw naturalnych dostępnych na obszarze Euroregionu Beskidy. Ważne jest, by konkurs ożywiał współpracę regionalnego przemysłu, rzemiosła, firm i instytucji z projektantami.
Tematy dla projektantów zgłaszają lokalne przedsiębiorstwa, firmy i instytucje. Dizajnerzy z Polski, Czech i Słowacji, do których konkurs jest adresowany, mogą podjąć temat zgłoszony lub zaproponować własny wzór produktu, który mógłby być wdrożony do produkcji w regionie.

Tegorocznej edycji konkursu towarzyszy hasło „Produkt – wizytówka”.
Co decyduje o tym, że produkty są identyfikowane z miejscem, że stają się tego miejsca wizytówką?
Lucyna Wylon, kuratorka konkursu: – „Na pewno jednym z najważniejszych czynników jest jakość dizajnu i jego innowacyjność, ale też wykorzystanie regionalnych technik, motywów, wypracowanych przez wieki umiejętności rzemieślniczych, silne osadzenie w kulturze i historii regionu, umiejętne czerpanie z dziedzictwa i bogactw naturalnych, dostępnych na danym obszarze.
Błędem jednak byłoby utożsamianie wizytówki z typową pamiątką turystyczną – gadżetem, który nie służy niczemu innemu, jak gromadzeniu kurzu na półce. Z pewnością na dłużej zachowamy w pamięci miejsce, z którego przywieziemy wyjątkowe smaki, oryginalne ubrania czy akcesoria, a pochodzące stamtąd produkty będą nas cieszyć – i jako piękne, i funkcjonalne, i nowoczesne.
Zachęcamy uczestników do kreowania w różnych obszarach, bo tematami konkursu są zarówno projekty z zakresu wzornictwa produktu, jak i opakowań, przeznaczone dla przedsiębiorstw produkcyjnych oraz rzemieślniczych, a także – co jest nowością – food design. Jakakolwiek jest specjalność miasta czy regionu, chcemy, by była ona wyjątkowa. Pragniemy, aby od razu pojawiało się u gości skojarzenie: to wy macie najlepsze wełny, najlepsze piwo, najlepsze ciastka…”.

Sympatycy dizajnu i mieszkańcy regionu, począwszy od obecnej edycji „Projektu ARTING”, mogą nie tylko śledzić przebieg konkursu, ale i czynnie brać udział w ocenianiu napływających projektów. Rejestrując się na stronie konkursu (menu: sympatycy dizajnu) można będzie głosować na najlepszy projekt spośród nadesłanych. Można także stać się odbiorcą newslettera „Projektu ARTING 2010”.
Organizatorzy zapraszają do udziału w konkursie oraz w towarzyszących mu warsztatach dla projektantów z Polski, Czech i Słowacji oraz dla regionalnych przedsiębiorców, a zainteresowanych dizajnem do śledzenia przebiegu konkursu i oceniania nadesłanych prac. Szczegóły oraz dokumenty i informacje dla firm i dizajnerów, m.in. regulamin, karty zgłoszenia, lista tematów, skład jury, a także aktualności na stronie www.arting.com.pl (wejście także ze strony www.galeriabielska.pl ).

Organizatorem konkursu jest Gmina Bielsko-Biała, w imieniu której działa Galeria Bielska BWA oraz Wydział Promocji Miasta Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej. Partnerami w projekcie są: Regionalna Izba Handlu i Przemysłu w Bielsku-Białej, Stowarzyszenie Region „BESKIDY”, Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie, Stowarzyszenie Projektantów Form Przemysłowych w Warszawie oraz Galerie výtvarného umění w Ostrawie, Czeskie Centrum w Warszawie, Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.
Kuratorami konkursu są: Lucyna Wylon i Ewa Kozak.


więcej informacji znajdziecie na stronie www.arting.com.pl

Zachęcamy!